Semalam sy ingat nak pegi UM nak tengok proses pengiraan undi. Tapi tetiba ada hal. Kawan ajak pegi rumah dia di Kondo Pantai Panorama. Wah...memang best la kat situ. Sempat lagi mandi di pool. Then masuk kat bilik Sauna (panas sangat bilik tu). Bila balik kat rumah dia Pizza yang di order sudah samapi. Makan pizza dua kotak. Buy one free one bah. Cerita2 punya cerita sy tertidur di sana. Balik rumah paginya. Tunggu bas lama giler terus naik teksi ja lah. hahaha..

Teringat pula mcm mana nasib pilihanraya kampus UM kali ini. Sy tanya kawan2 by YM dan sms. Dorang cakap Pro-Mahasiswa (Gagasan) telah menang. 19hb Jan merupakan hari membuang undi bagi Pilhanraya Kampus bagi Universiti Malaya. Pertembungan hebat antara Pro-Mahasiswa dan Aspirasi ditentukan oleh para pengundi iaitu semua mahasiswa/i UM. Selepas kiraan dibuat akhirnya Pro-Mahasiswa telah menang!!!! Urusan pengiraan undi telah pada subuh pagi tadi.

Mengikut laporan Pro-Mahasiswa menguasai lapan kerusi umum dari sembilan kerusi yang dipertandingkan sekaligus melayakkan mereka menguasai kepimpinan majlis tertinggi MPMUM bagi sesi kali ini. Suasana Dewan Tengku Canselor bergema dengan laungan "Student Power" dan "Takbir" oleh penyokong-penyokong Pro-Mahasiswa sebaik keputusan penuh selesai diumumkan oleh Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni, Prof. Madya Datuk Dr. Azarae Hj. Idris. http://promahasiswaum.blogspot.com/

Sebagai Ex-Um sy mengharapkan agar kepimpinan MPMUM bagi sesi kali ini terus maju dan memihak kepada Mahasiswa. Semoga UM terus dipimpin oleh golongan yang berkaliber!

0 Comments:

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every