Isreal Mengganas!!!!!

Kalau mengikut kronologi sejarah, semua tahu siapakah itu Israel@Yahudi. Cuba buat research kat web. Sejak zaman nabi hingga sekarang mereka tetap sama. Tak pernah berhenti mencetuskan provokasi, perang, bunuh, menyeksa dan sebagainya. Terbaru.. Isreal menyerang Gaza City pada 27 Disember 2008. Dan hingga kini serangan masih belum ditamatkan.

Keganasan Isreal terhadap rakyat Palestin makin menjadi-jadi. Malah keganasan ini sejak dulu lagi. sekejap aman sekejap perang. Kini, sudah berapa ramai nyawa yang tidak berdosa terbunuh, mati katak. Can you imagine.....anak-anak kecil, wanita, warga tua dan lain2 terbunuh dan tersiksa malah menderita. Orang awan pula yang jadi mangsa. Main buyuk oh Isrel ni!! Sedih juga....sebab...tempat-tempat yang penting seperti hospital, sekolah, jalan raya dan lain2 turut dimusnahkan. Malang sungguh!!

persoalan....Isreal pandai pakai otak ke?? Mungkin perang adalah satu cara tapi its not a good solution!!! banyak cara lain lagi..dan yang penting pandangan masyarakat dunia perlu diambil kira. Tapi...Isreal pandai memekakkan telinga membutakan mata dan serangan terus diteruskan.

Amerika Syarikat (AS) dan sekutunya pula diam dan lihat je. Jelas sekali AS menghalalkan keganasan Isreal. Tuan AS adalah Isreal (Yahudi). Kalau negara lain nak perang, AS lah yang paling lantang bersuara atas peranannya sebagai Polis Dunia, pengaruh juga hampir di semua negara2 di dunia ini. Sape tak kenal AS kan.....pilih bulu sangat!! Pasti mereka terlompat2 seperti monyet gembira mendapat pisang sebab orang yang diserang di Palestin itu adalah penduduk Islam.

Kesian sangat...rakyat dunia hanya mampu buat demonstrasi sebagai tanda membantah keganasan Isreal. Begitu juga di Palestin sendiri...rakyatnya hanya mampu membaling batu untuk menentang askar Isreal. BATU VS BOM??? ehmm.....Mungkin Perang Dunia Ke-3 tidak lama lagi.

Seharusnya....situasi ini harus diselesaikan sepantasnya. Akal sihat harus digunakan untuk mengatasinya. Mesti ada hikmah disebaliknya.

Beruntung bagi kita warga Malaysia kerana dapat hidup dengan aman sentosa. Pelihara lah keamanan ini.

0 Comments:

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every