Masa study dulu..aku banyak nampak orang buat filem, multimedia presentation, dan lain2. Sempat juga lah belajar adobe photoshop, movie maker, cyberlink, swishmax dan lain2. Cuma masa nampak program After effects tu kan susah mau belajar. Pening kepala. Memang senang saja cuma kena kreatif kan. hehe... aku pun tau sikit saja. Budak baru belajar la konon. Orang yg banyak mengajar aku adalah si Daus budak Laha Datu. Sama2 study di UM. hehehe..

Kalau mau buat filem pendek(yg kampung2) cukuplah kalau ada camera digital, computer for kerja mengedit videos. hehehehe. Memang best belajar benda ni. Semalam aku jumpa seorang pelakon. So, aku suruh dia belakon untuk filem aku konon.wakaka. Nama dia Larry.

Title : A Magic Of Fingers
Director : Tody
By : Tody Production



Sinopsis: Orang ni ada kuasa untuk mengemas rumah dalam sekelip mata saja. Dengan kuasa jari-jemarinya saja dia boleh mengubah segalanya. Apabila dia selesai mengemas maka dia akan tersenyum dengan cute sekali. Kini dia tak payah risau kalau rumah dia tak terurus. Sebab guna jari je.

Jangan kamu kasi ketawa ok. Relax saja. hehehe.. Next time mau buat filem (yg kampung2) lagi.
em...susah juga mau cari pelakon ni. hehe..


0 Comments:

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every