Tanggal 9 september 2007 menjadi pentas terakhir bagi My Starz LG. Konsert final yang bersiaran langsung dari Putrajaya International Convention Center (PICC) itu menampilkan 5 peserta yang berjaya ke peringkat akhir. Mereka terdiri daripada Tasya, Bedri, Rachel, Rubisa dan Ijam. Kelima-lima mereka ternyata telah mempersembahkan persembahan yang cukup menarik.

Tv3 yang menyiarkan program realiti itu dan penaja utama adalah LG Malaysia. Kerjasama ini dilihat cukup baik kerana ia bukan sahaja mencari bakat baru dalam industri muzik tanah air malah dapat memperkenalkan produk LG sebagai keperluan hidup.

Dalam konsert grand final tersebut ternyata Rachel dan Rubisa adalah peserta yang paling bertenaga. Komen yang cukup baik diberikan oleh keempat-empat pengkritik. Kehebatan mereka dalam konsert final itu bagaimanapun tidak mendapat tempat. Manakala tiga lagi perserta adalah Tasya, Bedri dan Ijam hanyalah membuat persembahan biasa. Vocal yang menjadi aspek penting dalam markah pertandingan nampaknya tidak kelihatan oleh mereka. Ini kerana ketiga-tiga mereka masih mampunyai masalah picing dan persembahan kurang menarik. Tasya kelihatan kurang yakin, suara pecah dan lagu inggeris yang dia nyanyikan sebenarnya tidak sesuai untuk pertandingan. Walaubagaimanapun, Tasya dinobatkan sebagai Juara My Starz LG bagi musim ini. Pemilihan Tasya sebagai juara mungkin disebabkan dia seorang yang unik dan mempunyai gaya tersendiri. Tempak kedua pula adalah Bedri yang dijangka sebagai bakal juara. Bedri pada konsert final itu kelihatan hilang power kerana persembahan yang kurang menarik. Manakala Ijam pulak kelihatan biasa sahaja.

Juara menerima wang RM100 000 dan kedua menerima wang 20 000. Dan kesemua perserta akan menerima barangan LG. Cara pengadilan adalah 60% markah daripada juri dan 40% daripada SMS penonton.

Kepada Rachel dan Rubisa, kamu adalah juara sebenarnya. Persembahan kamu iaitu dari segi Vokal, penguasaan pentas, interksi dengan penonton dan duet dengan artis dengan pilihan adalah 100% perfect. Even keempat-empat juri kata kamu berdua cukup pakej untuk jadi artis. kadang kala program realiti Tv ni bergantug kepada nasib. em..kamu berdua pada malam tu sangat ayu..hihihi. Bersedialah dengan kesibukan apabila sudah menjadi artis. Memang akan banyak offer untuk kamu perform tu. Kami semua mangharapkan agar semua graduan My Starz LG ni berjaya dalam industri muzik tanah air.

0 Comments:

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every