Kisah Room D205


Ada Bakat ke?...

Bila boring maka ada2 jer yg perlu dilakukan. Begitulah nasibku dan rakan2 yg lain. hehe..Lantaran itu, buat story board, sediakan camera, sediakan lokasi penggambaran. Tak susah sangat. Segala2nya tersedia di bilik D205 KK2, UM. Ia adalah merangkap bilikku yg dihuni juga oleh roomate yg bernama Azwan dan Ron (kedua2 mereka orang Kedah).

Persiapan cukup singkat sekali. Ini kerana otak kreatif bakal2 pengarah dan editing filem iaitu Firdaus Hinassir yg amat pantas sekali memikirkan idea2 yg ok la katakan. hehe. Kami sepakat memberi tajuk 'Bilik D205' sebagai tajuk filem pendek kami iaitu merangkap bilik aku sendiri.

Penggambaran dimulakan. Aku sebagai watak utama konon. Member lain cuma watak sampingan. Rupanya amat susah untuk berlakon. tapi..hentam saja lah. Yg penting OK bukan KO. Cameraman sendiri dilakukan oleh Firdaus. Dengan gaya kreatif nya konon segala2nya selesai.

Proses suntingan dan editing terakhir akhirnya berjaya dilakukan. Sound effect juga amat sesuai sekali. Finaly, we have done it. Saksikanlah.

Jangan ketawa pulak ye. Pelakon amatur tu.

P/s :: Ini adalah kisah semasa study dulu. Indah juga memorinya. :P

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    ble asah lg tody...tp part yg ko mcm teriak tu lawak tul ohh sa mau pecah perut katawa heheheheee...

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every