Kejutan yang dinanti-nantikan sejak bermula konsert telah diumumkan. Kejutan yang menggemparkan dan tidak pernah dilakukan dalam sejarah Akademi Fantasia iaitu Sistem Imuniti atau Kekebalan telah diperkenalkan. Imuniti yang bakal diberikan kepada pelajar yang membuat persembahan terbaik dalam Konsert Akademi Fantasia 9 Minggu Ketujuh akan menyelamatkan pelajar yang layak berada dalam Akademi Fantasia. Pelajar ini akan terselamat daripada disingkirkan meskipun undian tidak menyebelahi mereka. Lagu tugasan yang mereka perolehi minggu ini akan menentukan persembahan mereka dan latihan demi merebut Sistem Imuniti. Berikut adalah senarai lagu tugasan untuk minggu ini.

 1. Erul - Antara Hujan dan Airmata (Sudirman)
 2. Azri - Mahligai Syahdu (Hattan)
 3. Fina - Purnama Merindu (Siti Nurhaliza)
 4. Nera - Tak Ingin Sendiri (Hetty Koes Endang)
 5. Lena - Cinta Sempurna (Yuna)
 6. Hazama - Segalanya ku Terima (Ilusi)


Lagu yang bakal dinyanyikan oleh Nera:

Lagu yang bakal dinyanyikan oleh Lena:

 Konsert Akademi Fantasia 9 Minggu Ketujuh juga memerlukan 6 pelajar Akademi Fantasia menyanyikan 1 Lagu Bonus iaitu Kalau Berpacaran yang dipopularkan oleh Suhaimi Meor Hassan, Ana Raffali dan Altimet. Persaingan sengit bakal berlaku antara 6 pelajar Akademi Fantasia demi merebut Imuniti ataupun Kekebalan. Siapakah yang paling layak mendapat Imuniti? Jangan lupa saksikan Diari Akademi Fantasia 9, malam ini, 9 malam, eksklusif di Astro Ria.

 Undi pelajar pilihan anda! Taip AFUNDI &l;jarak> dan hantar ke 32999. Undian pukal AFUNDI<3/5/10/20> juga hantarkan ke 32999.

 Terbaru dari Akademi Fantasia! Dapatkan wap portal Akademi Fantasia di telefon bimbit anda dengan PERCUMA sekarang! Jika anda pengguna telefon jenis iPhone, Blackberry dan Android, kini anda boleh menikmati Aplikasi Akademi Fantasia di telefon bimbit anda secara percuma! Taip AF dan hantar ke 32323

 Dapatkan Majalah Aksi Akademi Fantasia! Terbit setiap Isnin. RM3.90 untuk semenanjung Malaysia dan RM4.90 untuk Sabah / Sarawak. Dapatkah naskah anda segera!


Sumber: http://www.astro.com.my/akademifantasia/articles/art_4932.html

0 Comments:

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every