Bagi aku semalam semuanya bagus2. Mmg layak berada di pentas. Apa pun semua dari Sabah dalam AF8 ni sangat berbakat. All the best!! Apa lagi Afundi lah. hehe



Ni petikan dari mStar Online:

Oleh NORUTUL ILHAM

Barisan peserta AF8 yang membuka tirai pengenalan di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil, malam tadi. - Foto The Star Oleh M. AZHAR ARIF

MUSIM kelapan Akademi Fantasia (AF8) membuka tirainya semalam dengan menampilkan persembahan 12 orang peserta buat pertama kalinya di hadapan khalayak ramai.

Hampir kesemua pelajar AF8 kelihatan terlalu ghairah untuk menyampaikan lagu-lagu yang bernod tinggi pada persembahan pertama mereka, namun secara keseluruhannya persembahan mereka hambar dan tidak meyakinkan.

Konsert malam tadi dimulakan dengan peserta paling berumur, Zafarina Jamhari, 28, atau Farina yang mendendangkan lagu Mayang Sari, Tiada Lagi.

Ini diikuti dengan Muhammad Shahril Mohs Saleh Hussein, atau Shah yang menyanyikan lagu kumpulan Meet Uncle Hussien, Drama King.

Ain AF8 - The Climb


Ain, antara peserta yang telah memikat hati ketiga-tiga pengkritik AF8.

Percubaan berani Dayang Nor Anum Arjuna Aharun, atau Anum mendendangkan lagu Raja Rock, Amy Search berjudul Pelesit Kota, bagaimanapun gagal memikat hati pengkritik.

Pasangan adik beradik, Erma Suhaimi dan Siti Adira Suhaimi mendapat pujian pengkritik. Erma yang menyampaikan lagu Aishah, Tiada Lagi Tangisan mendapat pujian pengkritik undangan Ning Baizura kerana pemilihan lagu yang sesuai.

Manakala, adiknya Siti Adira Suhaimi dipuji kerana bijak menggunakan pentas dan lincah menari ketika menyampaikan lagu Gagap nyanyian Stacy.

Jejaka dari Ipoh, Perak, Ahmad Shahrir Zawawi memilih untuk mendendangkan lagu sifu M. Nasir, Andalusia. Peserta tunggal dari Johor Bahru, Johor, Muhd Firdaus Maulana Mohamed pula menyampaikan lagu Hazami, Tekad.

Sementara itu, Emirza Azwan Zulazrin Chew atau Iwan telah memilih lagu Cuba, oleh Faizal Tahir. Nadia Emilia Roselan pula lebih senang memilih lagu dari negara seberang berjudul Gantung oleh Melly Goeslow.

Tiga peserta AF8 memilih untuk membawa lagu berbahasa Inggeris sebagai pengenalan diri mereka di konsert tirai.

Muhd Shahril Firdaus Eli, atau Daus, menyanyikan lagu N'Sync, Bye Bye Bye, Muhammad Alif Kadim, atau Alif selesa mengalunkan lagu popular Kris Allen Live Like We're Dying dan Nadiawaty Ainul Basir atau Ain dengan lagu The Climb oleh Miley Cyrus.

Persembahan Ain yang menutup tirai konsert menerima pujian daripada ketiga-tiga pengkritik kerana berjaya membawakan lagu itu dengan baik di samping persembahan yang hebat berbanding 11 peserta lain.


Gandingan pengacara AF8 Jimmy Shanley dan Sarimah Ibrahim kurang meyakinkan.

Selain persembahan para perserta yang kurang meyakinkan, gandingan pengacara Jimmy Shanley dan Sarimah Ibrahim juga dilihat masih lemah dalam mengemudi perjalanan konsert.

Bagaimanapun, gurauan dan usikan mereka tetap berjaya mengurangkan perasaan gugup dan gementar di kalangan peserta.

Konsert Pengenalan Tirai AF8 turut menampilkan barisan pengkritik tetap iaitu Adlin Aman Ramli dan Aznil Nawawi, selain pengkritik undangan penyanyi Ning Baizura.

Sumber: mStar Online

P/S: eh.. lepas ni Aril AF7 jadi pengacara Trek Selebriti ker?? tunggu dan lihat ar. hehehe

0 Comments:

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every