SALAM RAMADHAN

Sesi 2007/2008 ini genaplah kali ketiga saya berpuasa di kampus Universiti Malaya sejak saya mula masuk di UM pada Julai 2005. Tentulah ia sebuah pengalaman yang menyeronokan kerana disini saya berpuasa bersama rakan-rakan daripada seluruh Malaysia.

Seperti 2 tahun lepas, bulan ramadhan memberi faedah kepada saya. Pertama, bulan puasa ni lah bulan kita berbuat baik, bertaubat, jaga kelakuan. Iya la nanti puasa tu sekadar lapar dan dahaga je. Kedua, dapat jimat duit. Saya tinggal di Kolej Kediaman iaitu dalam Kampus. Kolej yang saya tinggal ini disediakan pakej sebuah bilik untuk 3 orang termasuk makan minum dan lain-lain. Yuran yang perlu dibayar sebanyak RM1580 untuk satu semester. Ketiga, dapat siapkan assignment yang telah diberikan semasa awal sesi lagi. Baguslah ada puasa ni, boleh berjaga sampai pukul 4 pagi. Time tu lah masa yang digunakan untuk menyiapkan assignment yang berlambak-lambak tu. Akhirnya, happy nyer semua assignment da settle.

Walaupun begitu, ada juga benda tak baik saya buat. Entah-entah puasa ku ini diterima atau tidak. Tak payah la nak cerita. Ni pulak memang biasa berlaku time puasa..semua malas pergi Kuliah. Ramai jer kawan2 yang masih tertidur kat katil tu. Dorang tak pegi kuliah beb. Tak yang penting ada kawan tolong sainkan..hehe..rahsia kita semua ni. Macamlah korang tak pernah buat kan..Lecturer tau mesti dia marah.

Apa pun, raya kali ni juga saya tidak balik kampung kat sabah..aduh sedihnya. Dan ini jugalah raya yang ketiga kali saya raya kat UM ni. Rindu nak raya bersama family kat sabah..nasib baik ada telefon. So, bermaafan guna telefon je lah..

2 Comments:

  1. evold said...
    oi..bila nak update blog nie?
    zrull said...
    sabar ko daus..aku bz ba..

Post a Comment



Blog ini tidak mengkhusus dalam bidang tertentu. Penulis bebas menulis apa sahaja dalam blog ini (Blog Rojak). Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa.

 

Blogger Template | Created by Adam Every